19 Dec 2018 06:46
EN: hey guys, I had an idea for creating procedural plants, it would look like this:
there would be a series of factors that would define the appearance of the vegetable, we would have as base a small plant like the grass, an average plant like a bush and a big plant like a tree.
For any plant: when pressure = 1 bar, the plant would be equal to the common plants of the Earth, when pressure less than 1 bar, the leaves of the plant would look like a cotton, to absorb more oxygen or other chemically active gas from the atmosphere , when the pressure greater than 1 bar, plants would have fewer leaves due to the ease of absorption of oxygen or other active gas in the planetary atmosphere.
Now we go to the stellar class variable, we know that there is the law of Wien, which relates the temperature of a body with the range of radiation it emits, its formula is λ = b / T, let's take the example the Sun, its λ equals 480nm, which in the range of visible light spectrum is the green color, the same color as the leaves, we could use this formula to calculate the colors of the plants on other habitable planets. Already the hue of these colors can use the star brightness variable, being planets that orbit stars class M, L or T being darker, and planets that orbit stars class F or B being lighter.
Now let's go to the gravity variable, planets whose gravity is about 1G, plants would be the same size as they have on Earth, planets where gravity is less than 1G, plants would be taller and slimmer, and planets where gravity is higher that 1G, the plants would be smaller and more robust, this would also apply to the animals of the planet.
Now we go to the variable of temperature and humidity, when the temperature is less than 10ºC and the humidity is high, the leaves would have a needle shape, like the pines of the Earth, when the temperature is more than 30ºC and the humidity is high, the leaves would be large as palm leaves, when the temperature is less than 10ºC and the humidity is low, the plant would be similar to a cactus, but with a more "woody" appearance when the temperature is higher than 30ºC and the humidity is low, the plant would be very similar to a cactus found in the deserts of the Earth, when humidity and temperature are normal, the plant does not have many changes.
The most complicated part is to develop the algorithm, in this part I am a complete noob, but the idea of how to do I already gave you, what do you think?
PT-BR: ei caras, eu tive uma ideia para criação de plantas procedurais, seria assim:
existiria uma série de fatores que definiriam a aparência do vegetal, teriamos como base uma planta pequena como a grama, uma média como um arbusto e uma grande como uma árvore.
Para qualquer planta: quando pressão = 1 bar , a planta seria igual as plantas comuns da Terra, quando pressão menor que 1 bar, as folhas da planta ficaria com uma aparência de um algodão, para absorver mais oxigênio ou outro gás quimicamente ativo da atmosfera, quando a pressão maior que 1 bar, as plantas teriam menos folhas, devido a facilidade de absorção de oxigênio ou outro gás ativo na atmosfera planetária.
Agora vamos para a variável da classe estelar, sabemos que existe a lei de Wien, que relaciona a temperatura de um corpo com a faixa de radiação que ele emite, sua fórmula é λ=b/T, vamos pegar o exxemplo o Sol, seu λ é igual a 480nm, que na faixa de espectro de luz visivel é a cor verde, a mesma cor das folhas, poderiamos usar essa fórmula para calcular as cores das plantas em outros planetas habitáveis. Ja a tonalidade dessas cores, pode usar a variável do brilho da estrela, sendo plantas de planetas que orbitam estrelas classe M, L ou T sendo mais escuras, e plantas de planetas que orbitam estrelas classe F ou B sendo mais claras.
Agora vamos a variável da gravidade, planetas cuja gravidade é cerca de 1G, as plantas teriam o mesmo tamanho que tem na Terra, planetas onde a gravidade é menor que 1G, as plantas seriam maiores e mais esguias, e planetas onde a gravidade é maior que 1G, as plantas seriam menores e mais robustas, isso se aplicaria também aos animais do planeta.
Agora vamos a variável de temperatura e umidade, quando a temperatura é menos que 10ºC e a umidade é alta, as folhas teriam formato de agulha, igual aos pinheiros da Terra, quando a temperatura é mais que 30ºC e a umidade é alta, as folhas seriam grandes como folhas de palmeiras, quando a temperatura é menos que 10ºC e a umidade é baixa, a planta seria semelhante a um cactus, porém com uma aparência mais "lenhosa", quando a temperatura é maior que 30ºC e a umidade é baixa, a planta seria muito semelhante a um cactus que se encontra nos desertos da Terra, quando a umidade e a temperatura são normais, a planta não tem muitas alterações.
A parte mais complicada é desenvolver o algoritmo, nessa parte sou um completo noob, mas a ideia de como fazer eu ja dei a vocês, então, o que vocês acham?